حدیث موضوعی
دعای عظم البلا
آخرین اخبار
کد مطلب: 289686
متن کامل
سيدحسن نصرالله: گرايش‌هاي وحدت بخش تنها راه نجات امت اسلام است
تاریخ انتشار : 1395/10/08 09:47:45
نمایش : 278
دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به دوقلوهاي شرارت تشيع انگليسي و تکفير در جهان اسلام، وحدت را عامل نجات امت و مقاومت را عامل سقوط پروژه هاي غربي- صهيونيستي در منطقه توصيف کرد.

 

















به گزارش زنگ خبر به نقل از   تسنيم، سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شيخ عبدالناصر الجبري رئيس جنبش الامة که عصر سه شنبه برگزار شد، به ايراد سخنراني پرداخت. متن کامل اين سخنراني را در زير مي بينيد:

بسم الله الرحمن الرحيم، الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على سيدنا و نبينا خاتم النبيين أبي القاسم محمد وعلى آله الطيبين الطاهرين وصحبه المنتجبين وعلى جميع الأنبياء والمرسلين.

آقايان علما، برادران و خواهران و حاضران در اين مجلس گرامي؛ السلام عليکم و رحمة الله و برکاته.

من و برادرانم ناتوان از اين هستيم که بخواهيم حق مطلب را در رابطه با حضرت شيخ ادا کنيم؛ حال چه رسد به اينکه بخواهيم به‌ صورت خلاصه اين کار را انجام دهيم که در اين شرايط ناتوان‌تر خواهيم بود.
در ابتدا صميمانه‌ترين تسليت خود را به خانواده بزرگ و شريف اين شيخ و تمامي برادران و دوستان و همراهان ايشان و به شما حاضران در اين مجلس تقديم مي‌کنم. شناخت من از حضرت شيخ عبدالناصر به سال 1985 باز مي گردد و بعضي از مطالبي که در رابطه با ايشان مطرح مي کنم، تجربه شخصي من است و آنها را از کسي نقل نکرده ام . برخي از مطالبي که امروز بازگويي مي‌کنم و قبل از من نيز دوستان ديگر مطرح کردند، از باب تشکر و قدرداني از تلاش ها  و جانفشاني هاي ايشان است تا اين نوع از علماي مجاهد در جامعه به عنوان الگو و نمونه تثبيت شوند و ما چيزهاي زيادي از آن ها ياد بگيريم و راه آنها را ادامه دهيم و اين راه را تغيير ندهيم، همانطور که اين عالم بزرگ مسيرش را تغيير نداد.

همه ما تدين و علم و فضل و اخلاق خوب و صفات پسنديده و آرامش و وقار و تواضع و محبت شيخ عبدالناصر به ديگران و صبر و صداقت و تلاش پيگير و کوشش مستمر ايشان را مي‌شناختيم. تمام ما ايشان را به‌عنوان يک دانشمند مجاهد و مهاجر خستگي‌ناپذير و بدون يأس و نااميدي مي‌شناختيم که تحرکات و فعاليتش در محدوده زمان و مکان منحصر نمي‌شد.

طبعاً اگر بخواهيم اين شخصيت علمي و جهادي را مورد بررسي قرار دهيم، مي‌توانيم از زوايا و ابعاد مختلف و متنوع به اين موضوع بپردازيم، به‌ ويژه اينکه ايشان در اولويت‌ها و رفتارهاي خود متنوع بودند. در ابعاد شخصي و رفتاري و اخلاقي و ديني و تقوا يکي از اين زوايا تجلي مي کند. در بعد تبليغي ، در بعد سياسي و جنبشي مي توانيم از جبهه عمل اسلامي و جنبش الامة و فعاليت هاي ايشان در اين دو حزب و نقش تاسيسي وي صحبت کنيم. در ابعاد اطلاع‌رساني و مؤسسات اطلاعاتي، در ابعاد جهادي و مقاومت و گرايش‌هاي وحدت بخش و تقريبي نيز مي توان به بررسي شخصيت ايشان پرداخت. اما به علت اينکه زمان کوتاه است به من اجازه بدهيد به بخشي از اين عناوين در شخصيت ايشان بپردازم و به صورت خيلي خلاصه مواردي در اين رابطه بيان کنم.

شيخ عبدالناصر الگويي از ايمان و عمل بود

در بُعد وحدت ‌بخش و تقريب مذاهب ايشان به هم‌گرايي ميان  مسلمانان و برادري آن‌ها ايمان داشت و تقريب ميان مذاهب اسلامي را واجب مي‌دانست.  اين موضوع در اعتقاد و ايمان و عمل ايشان نمود پيدا کرده بود. چرا که در اين زمينه  تنها اعتقاد کافي نيست و اعتقاد بايد همراه با عمل صالح باشد. کسي که به يک ديدگاه اعتقاد داشته باشد بايد در مسير اين ديدگاه وارد عمل شود و شيخ عبدالناصر رحمة ‌الله‌عليه به همراه برادرانش  نمونه‌اي بارز و برجسته در چارچوبي بود که ما به آن افتخار مي‌کنيم که همان مجمع علماي مسلمان در لبنان است. شيخ عبدالناصر الگويي مناسب و استثنايي و مشخص  بود که در مجمع علماي مسلمان در لبنان حضور فعال داشت. اين نهاد مجموعه‌اي از علماي اهل‌سنت و شيعه است که در کنار يکديگر کار مي‌کنند و با يکديگر مي‌نشينند و دائما با يکديگر در ارتباط هستند و در مورد مسائل مختلف گفتگو مي‌کنند و هماهنگي هاي لازم را انجام مي‌دهند و در زمينه مسائل مختلف به توافق نظر مي‌رسند. آنها در مناسبت‌هاي مختلف، هيئت‌هاي مشترک تشکيل مي‌دهند و درباره مسائل مختلف امت اسلامي مواضع يکپارچه اتخاذ مي‌کنند.

اما مهم‌ترين مسئله در اين تجربه زيبا، صداقت و احساس برادري، دوستي و محبت و عواطف بود. آنچه که پيش از سخنراني من از زبان اعضاي اين نهاد شنيديد تعارف نبود.  فقدان شيخ عبدالناصر، همه ما و برادرانش را اندوهگين کرد. ‌ما در اين غم گريستيم و احساس کرديم که دچار ضايعه بزرگي شديم. اين تجربه برجسته و استثنايي  است، چرا که در جهان اسلام بعد از صدها سال جفا و دوري به جز مواردي استثنايي، يک نهاد در لبنان ايجاد شده است که شمار زيادي از علماي شيعه و سني را در خود جمع کرده که با يکديگر برادري و همکاري  مي‌کنند، رابطه دوستي و محبت‌آميز دارند. اين رفتارها تعارف و در چارچوب روابط سياسي نيست، بلکه رفتارهايي از عمق جان است.

شيخ عبدالناصر بنيانگذار اين نهاد و يکي از عناصر  فعال و تاثير گذار اين نهاد بود که بر حرکت در اين مسير پافشاري مي کرد. حتي در برخي مراحل که کشور دچار بحران بود و افکاري از جاهاي ديگر وارد مي شد با اين ادعا که طرح تجمع و مرحله تجمع اهداف خود را از دست داده است، وي همچنان با قدرت در ادامه اين تجربه و نمونه اصرار داشت. وي در همين راستا اقداماتي مشابه را در خصوص اتحاد علماي بلاد شام که بسيار گسترده تر بود و علما از مناطق و مذاهب مختلف اسلامي را در مجمع جهاني تقريب جمع مي کند، کامل کرد. شيخ عبدالناصر در هر اقدام و هر مؤسسه اي که مسلمانان را به دور هم جمع و متحد و برادر مي کرد، پيشگام و فعال و حاضر بود. ما اميدواريم اين نوع از تجربه ها به بقيه کشورهاي عربي و اسلامي نيز منتقل شود.

امت اسلام بيشترين نياز را به ديدگاه هاي وحدت بخش دارد

ما الان در شرايطي هستيم که بيشترين نياز را به  شيخ عبدالناصر الجبري و امثال او، افکار و روش او، روحيه و صداقت او و روش برادرانه اش داريم ، چرا که جهان  اسلامي ما امروز با پديده اي بسيار خطرناک که پديده تندروي فراري از همه محدوديت هاست، مواجه شده است. اين پديده هم در برخي محافل سني و هم در برخي محافل شيعي ديده مي‌شود .

زماني که پديده تکفير و جريانات تکفيري را دنبال کنيم ، مي بينيم که قبل از سال 2000 و در دهه 90 قرن گذشته ميلادي نيز  اين جريان ها وجود داشته است ، اما در برخي کشورها و در برخي عرصه هاي محدود. اما اين جريان تکفيري به اين شکل که امروز معرفي  مي کند، خود را نشان نداده بود. تکفيريها در پايگاههاي اينترنتي فکري و اعتقادي يا در پايگاههاي رسانه اي يا سياسي يا ميداني، امروز بدون هيچ حد و مرزي و بدون هيچ قانوني موضع خود را بيان مي کنند و مسائل را به فراتر از آن نيز مي برند و اين بسيار خطرناک است. امروز در نبرد تکفير، آنها تنها به تکفير اکتفا نمي کنند ، بلکه تکفير به قتل، کشتار، جنايت، سر بريدن، شکافتن سينه، غارت و چپاول نيز گسترش پيدا کرده است . اين خطرناکترين چيزي است که امت اسلام  در آن به سر مي برد.

تشيع انگليسي روي ديگر تکفير است

متاسفانه در برخي محافل شيعي نيز گرايشهاي مشخصي وجود دارد که حضرت امام خامنه اي آن را تشيع لندني يا تشيع انگليسي مي نامند. اين محافل شيعي نيز روش تکفير و خيانت و اهانت به همه مقدسات و نمادها را در دستور کار قرار داده و نه تنها به مقدسات و نمادهاي برادران اهل سنت ما، بلکه به مقدسات و نمادهاي شيعه و علما و مراجع و اسوه هاي اخلاقي شيعيان نيز اهانت مي کند.

لذا امروز مي بينيم که همه امکانات براي اين دو گرايش يعني گرايش تکفير و غلو و تندروي فراهم است، همه رسانه ها فضاي لازم را براي گرايشهاي تکفير، غلو، تندروي، اهانت، توهين، اتهام، قتل و کشتار فراهم مي کنند. شبکه هاي مقاومت از عرب ست، نيل ست و ماهواره هاي اروپايي حذف مي شود، اما همه درهاي جهان به روي شبکه هاي فتنه انگيز مانند وصال، صفا، فدک و غيره باز است.

اختلاف امت اسلام برنامه سرويس هاي جاسوسي غربي است

خواهران و برادران و اي حضرات علما!، آنچه اتفاق مي افتاد، تصادفي نيست، بلکه کشورها و سرويسهاي جاسوسي و مراکز مطالعاتي وجود دارند که شبانه روز فعاليت مي کنند، آنها فهميده اند که بيداري اسلامي به وجود آمده است و امت اسلامي و ملتهاي مسلمان بيدار شده و به پا خاسته اند و فهميده اند اين ملتها مواضع روشني در برابر سلطه طلبي آمريکايي و استکباري در کشورهاي مسلمان و منطقه ما اتخاذ کرده اند و موضع روشن و قاطعي در پيش گرفته اند، آنها وقتي پيروزيهاي مقاومت را برابر اسرائيل ديدند فهميدند که بايد اختلاف بين اين امت به وجود بياورند و هيچ راهي براي مقابله با اين قيام مردمي در کشورهاي اسلامي و به ويژه کشورهاي عربي ندارند به جز اينکه همه اين مسيرها را به طرف فتنه منحرف کنند و اختلاف بيندازند و براي پروژه هاي استکباري آنها هيچ چيز بهتر از اين نيست که اين نبرد را از عرصه واقعي و درست خود به عرصه هاي ديگر مانند جريانهاي تکفير و غلو منتقل کنند.

ما امروز بيش از هر زمان ديگري بايد مسئوليتمان را همانند مرحوم شيخ عبدالناصر بپذيريم. ما بايد از طرفي آن افراد را محاصره و با آنان مقابله و آنها را ساکت کنيم و از طرف ديگر بايد براي نزديکي و همکاري و برادري و وحدت و همگرايي بيشتر تلاش کنيم زيرا هدف تکفيري ها و تندروها و اربابان آمريکايي و صهيونيستي شان اين است که بين ما جدايي بيفتد و ما از همديگر دور شويم و هر کس به راه خود برود.

اصرار ما بر ديدار و کار مشترک بر اساس چارچوبهاي سياسي و مقاومت، بهترين پاسخ و چالش و حتي بهترين دستاوردي است که از طريق آن به شکست پروژه مقابل پي مي بريم.

شيخ عبدالناصر جزوي از مقاومت بود

محور دوم از رويکردهاي فکري شيخ عبدالناصر محور مقاومت است. من نمي خواهم مطالب قبلي را تکرار کنم ، بنابراين تمام مطالبي که برادران قبلي در اين رابطه گفتند را تاييد مي کنم. من اين مراسم را از لحظات اول دنبال کردم. موضع شيخ عبدالناصر نسبت به مقاومت قطعي بود، البته ايشان موضعي درباره مقاومت اتخاد نکرد، زيرا خود بخشي از مقاومت و يکي از علما، مجاهدان، انديشمندان و افراد مشغول در مقاومت در زمينه سياسي و رسانه اي و مردمي و اجتماعي و ميداني بود. اما در همه مراحل سخت، وقتي که مقاومت به دفاع نياز داشت و به دفاع از طرح و انديشه و منطق و مشروعيت مقاومت نياز بود، شيخ عبد الناصر مانند ديگر برادرانش در تجمع علماي مسلمان، در جبهه عمل اسلامي، و در چارچوبهاي اسلامي ديگر صدايي رسا و بلند و شجاع بود، بويژه پس از اتفاقات 2005 در لبنان و حوادث 2006 و اتفاقات پس از آن. مقاومت در لبنان و فلسطين تا آخرين لحظه زندگي ايشان يکي از اصول اساسي در ايمان، عمل و فداکاري هاي وي به حساب مي آمد.

برخي به دنبال تخريب ارتشهاي عربي به نفع اسرائيل هستند

اين مقاومت و کشورها، ملتها، جوامع، ارتشها و جنبشهاي جهادي آن مورد هدف هستند. يکي از خطرناکترين عنوانهاي جنگ موجود در منطقه از ساليان دور، جنگ عليه مقاومت و محور مقاومت است. اين حقيقتي است که روز به روز از طريق اعترافات فرماندهان، سياستمداران، ديپلماتها، ژنرالها، و مسئولان امنيتي آمريکايي و مستندات و ديگر شواهد بيشتر آشکار مي شود. هدف از آنچه در منطقه ما اتفاق مي افتد بسيار آشکار و روشن شده است. امروز کساني هستند که تلاش دارند ارتشهاي عربي را به نفع اسرائيل نابود و بقيه نظامهاي عربي مقاومت را بخاطر اسرائيل سرنگون کنند تا ارتش اسرائيل بار ديگر به قدرتمندترين ارتش منطقه تبديل شود، آن هم پس از آنکه مقاومت لبنان و فلسطين آن را شکست دادند، و آن را خوار و ذليل کردند و پس از آنکه به ارتشي تهي از روحيه و اعتماد به نفس و اعتماد افسران به سربازانش و اعتماد سربازان به افسرانش تبديل شد.آنها مي خواهند ارتش هاي منطقه همگي نابود شوند تا تنها يک ارتش قوي باقي بماند، و روحيه از دست رفته و اعتماد به نفس خود را پس گيرد و آن ارتش اسرائيل است.

جنبشهاي مقاومت در لبنان و فلسطين و همه منطقه در معرض تخريب وجهه و انزوا قرار مي گيرند. امروز چهره همه حاميان و طرفداران ملت و قضيه فلسطين تخريب مي شود، و در همه جاي جهان کشته مي شوند و مورد حمله قرار مي گيرند از سوريه گرفته تا عراق و بحرين و يمن و بقيه کشورهاي جهان، حتي نيجريه که اهالي آن در روز جهاني قدس و بخاطر فلسطين و قدس راهپيمايي صدها هزار نفري برگزار مي کنند.

اسرائيل دانشمندان جهان اسلام و محور مقاومت را بر نمي تابد

مسئوليت دفاع از مقاومتي که امروز مورد هدف است، بر عهده همگان است، همانگونه که شيخ عبدالناصر عمل مي کرد. اين هدف گيري در همه جبهه ها ادامه دارد.  گمان نکنيد که اسرائيل اکنون موضوع مقاومت را رها کرده باشد، و بگويد درگيري هاي زيادي در منطقه وجود دارد و همه مشغول جنگ هستند و من نظاره گرم. خير، (اسرائيل) هر مغز متفکري را که ممکن است دانشمندي در مقاومت باشد يا اين توانايي را دارد که زمينه اي را در مقاومت پيشرفت دهد تعقيب مي کند. همانطور که اين کار را از طريق ترور شهيد محمد الزواري در تونس و در گذشته از طريق ترور فرمانده شهيد حسان اللقيس و از طريق ترور دانشمندان هسته اي ايراني و عراقي انجام داد. اين اسرائيل هيچ مغز متفکر و دانشمند و ارتش و جنبشهاي مقاومت و انديشه اي را در جوامع و ملتهاي منطقه مان بر نمي تابد، زيرا اينها ممکن است دور هم جمع شوند و در مقابله با اين پروژه صهيونيستي و استکباري با هم هماهنگ شوند.

ملت فلسطين هميشه صهيونيست ها را غافلگير مي کند

امروز بايد از مقاومت و محور مقاومت و جنبش هاي مقاومت و جوامع مقاومت دفاع شود. آگاهي شيخ عبدالناصر و موضع شجاع و قاطع در دفاع از مقاومت نشانه و نماد بارزي در دنيا و آخرت براي ايشان است. ما به ملت ها و امت خود ايمان داريم و با وجود همه رنجها و دردها اين امت فلسطين را تنها نمي گذارند، محاسبات اسرائيل، محاسباتي نافرجام و اشتباه است. در فلسطين اين برداشت را داشتند که فلسطيني ها از قضيه و مقدسات اسلامي و مسيحي خود عقب خواهند نشست و امور بي ارزشي را که صهيونيستها به آنان مي دهند خواهند پذيرفت اما ملت فلسطين هميشه اسرائيلي ها را شگفت زده مي کرد. آنها اسرائيليها را در سالهاي 1983 و 1984 ، انتفاضه الاقصي، مقاومت مسلحانه و انتفاضه قدس اخير شگفت زده کردند و همواره با بيشترين تاييد گزينه مقاومت آنان را شگفت زده مي کنند.

محور مقاومت از جنگ جهاني بر ضد خود پيروز و با قدرت بيشتر خارج مي شود

در لبنان نيز همه محاسبات اين عده از سال 1982 ناکام ماند. آنها اعتراف مي کنند که در محاسبات خود دچار اشتباه شدند. اکنون نيز تصور مي کنند ملتها و رهبران و علماي اين منطقه که با جنگ و فتنه و بلايا و سختي ها روبرو هستند، زخمي و خسته از اين جنگ خارج خواهند شد و چيزي به اسم اسرائيل و مقابله با پروژه صهيونيستي در اولويتهاي آنان جايي ندارد. من به شما مي گويم که اسرائيلي ها دچار توهم هستند.  من به شما مي گويم که محور مقاومت ان شا الله از اين جنگ جهاني که در تمامي کشورها بر ضد آن راه افتاده، پيروز و با قدرت و استحکام بيشتر خارج خواهد شد.

ملتهاي منطقه و جنبشهاي مقاومت از اين تجربه دردناک گذر خواهند کرد تا بار ديگر اولويت در محور مقاومت و سازمانها و ارتش ها و ملتها  و احزاب و جريان هاي سياسي و انديشه و رسانه، فلسطين باشد و مقابله با پروژه صهيونيستها و آزادسازي قدس به اولويت تبديل گردد. اگر آنها بر اين نکته حساب باز کرده اند که اين جنگ منطقه اي همه جنبشهاي مقاومت و عناصر آن را را زير خاک مدفون خواهد کرد، يقينا سخت در اشتباهند. اين بر خلاف سنتهاي الهي و سنتهاي تاريخ و بر خلاف اين سنت الهي است که مي گويد: «خدا مرداني دارد که اگر بخواهند به اقدامي دست بزنند ، خداوند نيز اين اقدام را اراده مي کند».

مقاومت تا پيروزي نهايي ادامه دارد

در اين منطقه همه افراد مقاوم بر ايستادگي و ثبات و ادامه رويارويي تا پيروزي نهايي اصرار دارند و هرگز نه فلسطين، نه لبنان، نه سوريه و نه عراق را تحويل سلطه طلبي آمريکا و صهيونيستها نخواهند داد.

اکنون و با وجود فشار هاي اسرائيل در همه اماکن، شاهد ايستادگي اسيران در زندانهاي اسرائيل هستيم، آنهايي که اعتصاب غذا مي کنند يا آنان که مظلومانه در زندانها کشته مي شوند؛ همان اتفاقي که ديروز براي شيخ اسعد الولي از شخصيتهاي ملي در جولان اشغالي سوريه افتاد. تعداد زيادي از اهالي جولان در تشييع پيکر ايشان شرکت کردند تا هويت و موضع و پايبندي خود و همچنين عدم پذيرش رژيم صهيونيستي و تسليم در مقابل آن را نشان دهند.

جولان بدترين سازمان هاي صهيونيستي در بحرين

برخي رژيم ها امروز در مقابل اسرائيل تسليم مي شوند. دولت بحرين به بدترين سازمان صهيونيستي اجازه مي دهد به بحرين بيايد و مورد استقبال قرار گيرد. مي گويند آنها اسرائيلي نيستند، بلکه هويت آمريکايي دارند. اين در حالي است که آنها به معني کامل کلمه بدترين سازمان صهيونيستي هستند.  در اين شرايط رسانه هاي اسرائيلي با خرسندي و سرمستي درباره آن سخن مي گويند. رسانه هاي اسرائيل در مورد دو چيز سخن گفتند. اول اينکه  افراد اين سازمان صهيونيستي با لباس سنتي خود در کنار افرادي عرب با دشداشه و لباس سنتي عربي با هم مي رقصيدند و دوم اينکه اين سازمان در خيابان هاي بحرين سرود «هيکل سليمان بر خرابه هاي مسجد الاقصي بنا خواهد شد» را سر دادند. اگر حکومت بحرين از مدت ها پيش به عادي سازي روابط با اسرائيل دست زد، اما ملت و علماي رنج کشيده بحرين، همان هايي که زنان و مردانشان کشته شدند، و شکنجه و زندان ديدند، همان هايي که از جهان عرب و اسلام نااميد شده اند، آنان هيچ وقت فلسطين و قضيه فلسطين را فراموش نکردند. آنها فراموش نکردند که درگيري اصلي در منطقه با دشمن اسرائيلي است. در حالي که همه جهان در مقابل عادي سازي روابط بحرين با اسرائيل در سکوت به سر مي برد و تنها برخي جنبش هاي فلسطيني آن را محکوم مي کنند، ملت بحرين و علمايش تظاهرات مي کنند تا اين حرکت را محکوم کنند و اين بدان معناست که با وجود همه دردهايي که داريم، قضيه فلسطين را فراموش نمي کنيم.

در يمن بمباران، گرسنگي و کشتار کودکان بيداد مي کند

در يمن، بمباران، گرسنگي و کشتار بيداد مي کند و هزاران کودک از گرسنگي و بيماري مي ميرند، اما ملت يمن براي فلسطين شعار مي دهد و بخاطر فلسطين در صنعا و زير بمباران راهپيمايي مي کند. اين به چه معناست؟ اين يعني اينکه خير و خوبي همچنان با قدرت در اين امت وجود دارد. در پايان اين بخش به صهيونيستها مي گويم که بر روي آينده منطقه حساب باز نکنيد، آينده در اين منطقه براي مقاومت و محور مقاومت است. اين تنها حرف نيست بلکه چيزي است که با خون و ايستادگي و فداکاري در بيشتر از يک کشور و ميدان نوشته مي شود.

بصيرت لازمه اصلي مبارزه با فتنه ها

سومين و آخرين محور از تفکرات شيخ عبدالناصر ، بصيرت و پايداري شيخ عبد الناصر است. بصيرت شيخ و درک صحيح ايشان از حوادث و مواضع و پروژه ها و نقشه ها نکته ويژه اي است. از سالهاي دور منطقه ما در فتنه هاي سخت به سر مي برد و وقتي حق با باطل در هم آميخته مي شود و شعارها جلوه زيبايي به خود مي گيرند و رويارويي ها شدت مي گيرد، همه ما براي دنيا و آخرتمان در مقابل سخت ترين مسئوليت در زندگي مان قرار مي گيريم.

انسان بايد [در اين شرايط ] دين و عقل خود را حکم قرار دهد و هوي و هوس و شعارها و سخنراني هاي تحريک آميز و تبليغات و گرايش هاي قومي وي را تحت تاثير قرار ندهد و همانند شيخ عبدالناصر براي دنيا و آخرت خود موضعي اتخاذ کند که بتواند روز قيامت در مقابل خداوند سبحان پاسخگو باشد.

شيخ عبدالناصر درباره مسائل سال هاي اخير صاحب بصيرت، درک و ديدي نافذ بود، او در مواضعش دچار سردرگمي نبود،  بلکه از همان اول داراي موضعي کاملا شفاف و مبتني بر درک و فهم بوده است، او حتي تنها به بصيرت و فهم بسنده نمي کرد بلکه همواره مرد ايمان و عمل بود. او در ميدان مبارزه و رويارويي در اين جنگ ها، اين فتنه ها و اين چالش ها نيز همواره چنين بوده است. شيخ عبدالناصر در سخنراني ها و موضعگيري هايش شخصيتي علمي، دانشگاهي، سياسي و تبليغي داشت، با وجود اينکه بسياري سعي داشتند مانع از سفرها و سخنراني ها و حضور وي در کنفرانس ها شوند، اما او از کشوري به کشور ديگر و از کنفرانسي به کنفرانس ديگر حضور مي يافت تا با فرياد شجاعانه، عادلانه و منطق قدرتمند و متينش  کمبودهايي را که در اين زمينه ها وجود داشت، جبران کند.

امروز و پس از رحلت اين عالم، اين مسئوليت ها بيشتر شده است و همه ما بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم که بايد مواضعمان را براي همه افرادي که در اطراف ما هستند روشن کنيم و بر وحدت، برادري، تسامح  به عنوان راه رويارويي با  فتنه ها پافشاري کنيم چنانچه اين روند در بسياري از عرصه ها مثل سوريه يا ديگر مناطق پيگيري مي شود. وقتي در شهري معين، برخي از مبارزان و گروههاي مسلح سالها عليه نيروهاي ارتش سلاح به دست مي گيرند و آنان را مي کشند يا اتفاقات مشابهي را که شاهد هستيم، همان اتفاقاتي که پايان آنها در جايي سازش و در جاي ديگر يافتن حل مشکل است، ما نيز در اين منطقه بايد با منطق تسامح، منطق سازش براي حل مشکلات داخلي و منطق عبور از مصائب برخورد کنيم ، زيرا آنان در تمامي عرصه ها مي خواهند خونريزي به راه بيندازند، کينه و نفرت ايجاد کنند و تا مي توانند خسارات روحي، رواني، انساني و نظامي ما را بيشتر کنند.

بايد در مواضع دفاعي خود قاطع باشيم

ما در جايي که لازم است با استواري و قاطعيت در موضع دفاعي، حضور داشته باشيم، دستان خود را مي گشاييم و با سينه باز حاضر خواهيم بود و در عين حال فضاي حاکم بر ما بايد فضاي عقل و تسامح باشد. منطق حاکم بايد منطق باز و توام با سياست گفتگو و تلاش براي حل همه مشکلات، اعم از مشکلات کوچک و بزرگ، باشد، حتي حل آن دسته از مشکلاتي که به رويارويي هاي خونيني هم منجر شده است بايد با گفتگو، با راه حل سياسي، با زبان نرم و خوب باشد، زيرا پيگيري اين روند به معني ساختن آينده فرزندان و نوه هاي ماست.

در مسير علما و شهدا ثابت قدم خواهيم ماند

برادران و خواهران،‌ ما همگي با فقدان برادر عزيز و گرامي و مجاهد بزرگ شيخ عبدالناصر الجبري احساس خسارت به شکست مي‌کنيم، اما در عين حال در برابر مشيت و قضا و قدر الهي هستيم هستيم و از خداوند متعال مي‌خواهيم که در عوض اين عالم بزرگ به خانواده بزرگوار ايشان و فرزندانشان وبه شما خواهران و برادران علمايي مجاهد و ثابت‌قدم  در مسير وحدت عنايت کند. شما برادران و دوستان شيخ عبدالناصر و فرزندان ايشان، ضمانت و تضميني براي اين مرحله و آينده هستيد.

خداوند ايشان را قرين رحمتش فرمايد. وقتي تکفيري ها، تندروها ،صهيونيست ها يا آمريکايي ها اين صحنه ايي که الان شاهديم، يعني حضور معممين و علما از مذاهب مختلف اسلامي، با جهت گيري هاي سياسي متفاوت در حوزه ديني و ملي، را مي بينند مي فهمند شيخ عبدالناصر در دوران حياتش با آنان مقابله کرد و پس از وفاتش سبب گرد هم آمدن اين مومنان و صالحان شده است تا براي جهانيان اين امر آشکار شود که فتنه انگيزي، جنگ افروزي، توطئه چيني و برنامه ريزي هايشان، سبب تفرقه ميان ما نخواهد شد، بلکه وحدت ما را تقويت خواهد کرد.

اي شيخ بزرگوار، شيخ عبدالناصر، ما به شما وعده مي‌دهيم که اين مسير را ادامه خواهيم داد، اين وعده ما به شما و همه عزيزان، از جمله دکتر شيخ فتحي يکن، حضرت شيخ سعيد شعبان، حضرت شيخ فيصل مولوي است و به تمامي عزيزاني که با هم در لبنان براي ارائه اين الگو و اين رفتار همگرايي و همبستگي تلاش کرديم، اين وعده را مي دهيم. ما به تمامي شما و تمامي علماي گذشته و شهدا وعده مي‌دهيم که مسير وحدت و هم‌گرايي و همبستگي و جهاد و مقاومت راه ادامه خواهيم داد تا زماني که مشيت الهي محقق شود.

والسلام عليکم ورحمة الله وبرکاته.

انتهاي پيام/520ز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
یادداشت
گزارش تصویری
همراه با شهدای شهرستان بن
کانال تلگرامی زنگ خبر
https://telegram.me/zangekhabarben