ذکر روزهای هفته تاریخ روز
آخرین اخبار
کد مطلب: 299772
روش‌هايي ساده براي تقويت و بازسازي لثه
تاریخ انتشار : 1395/10/27 08:08:56
نمایش : 418
تحليل رفتن لثه ها و يا در موارد جدي‌تر از دست دادن دندان براي انسان مشکلاتي غير معمول نيستند. هنگامي که افراد به بيماري پريودنتال مبتلا مي شوند با دقت بيشتري به آنچه دندانپزشک و متخصص بهداشت مي گويد توجه کرده و آنها را رعايت مي کنند، اما ممکن است هرگز وضعيت دهانشان مانند گذشته نشود.











براي برطرف کردن مشکل در دهان، ما بايد سلامت کل بدن خود را مد نظر قرار دهيم. مشکلات لثه و دندان ممکن است صرفا با عدم رعايت بهداشت دهان و مسواک زدن در ارتباط نباشند. بدن به مواد مغذي نياز دارد و دندان ها و لثه ها نيز از اين مساله مستثني نيستند. پروتئين، سيليس، ويتامين C، مس، روي و ديگر مواد مغذي در شکل گيري و حفظ سلامت لثه ها نقش دارند.

 

هنگامي که مواد مغذي مورد نياز بدن را فراهم مي کنيد، در حقيقت، توانايي بهبودي آن را افزايش مي دهيد. اين شرايط براي لثه ها نيز صادق است. بر همين اساس، با ايجاد تغيير در رژيم غذايي خود نه تنها مي توانيد به لثه هاي خود کمک کنيد، بلکه سلامت کلي بدن را بهبود مي بخشيد.

 

مصرف قند را کاهش دهيد

قند مي تواند آسيب جدي به دندان ها وارد کند و پوسيدگي آنها را به همراه داشته باشد. قند pH دهان را تغيير مي دهد و موجب خروج مواد معدني از بافت هايي مانند لثه ها مي شود تا ثبات pH خون حفظ شود. بر همين اساس، با کاهش مصرف مواد غذايي شيرين و نوشيدني هاي محتوي قند مي توانيد به بهبود سلامت لثه ها کمک کنيد.

 

بيماري پريودنتال , مشکلات دهان و دندان

پروتئين، ويتامين  و ديگر مواد مغذي در شکل گيري و حفظ سلامت لثه ها نقش دارند

 

پروتئين کافي مصرف کنيد

بدن براي اين که عملکرد درستي داشته باشد به پروتئين نياز دارد و از اين رو، بايد اين ماده مغذي را به ميزان کافي براي بدن خود تامين کنيد. در صورت مصرف ناکافي، ذخاير پروتئين بدن تخليه خواهند شد و اين مي تواند به ضعف لثه و افتادن دندان منجر شود.

 

براي اين که ميزان پروتئين مصرفي روزانه خود را محاسبه کنيد مي توانيد وزن خود را تقسيم بر 2 کنيد که نتيجه حاصله ميزان پروتئين مورد نياز به گرم است. اين عدد را تقسيم بر 3 کنيد و ميزان پروتئين مورد نياز در هر وعده غذايي روزانه مشخص مي شود. به عنوان مثال، اگر 140 پوند (63.5 کيلوگرم) وزن داريد، اين عدد تقسيم بر 2 مي شود 70 پوند (31.7 کيلوگرم) و بر همين اساس به 70 گرم (31.7 گرم) گوشت در روز نياز داريد که با تقسيم آن به عدد 3 به 23.33 گرم (10.5 گرم) در هر وعده مي رسيم.

 

ويتامين C مصرف کنيد

براي پيشگيري از خونريزي و مشکلات لثه مصرف روزانه ويتامين C از اهميت ويژه اي برخوردار است. حداقل مقدار توصيه شده مصرف روزانه اين ماده مغذي 65 تا 90 ميلي گرم است و ميانگين دوز مصرفي روزانه 1,000 ميلي گرم است که براي برخي افراد مي تواند تا 2,000 ميلي گرم نيز برسد. در حقيقت دوز 2000 ميلي گرم سقف مصرف روزانه ويتامين C محسوب مي شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن