ذکر روزهای هفته تاریخ روز
آخرین اخبار
کد مطلب: 390226
شايع ترين کمبود مواد مغذي و راه هاي جبران آن ها
تاریخ انتشار : 1396/08/23 09:12:15
نمایش : 100
اولين کاري که يک پزشک براي ارزيابي سلامت مراجع مي کند، چک کردن هر گونه کمبود مواد مغذي است.













 حتي اگر فوق العاده نگران سلامتي خود باشيد، باز هم ممکن است زندگي پر مشغله امروزي باعث شود از دريافت مواد مغذي مورد نيازتان در سه وعده غافل شويد. به همين خاطر برخي از کمبود ها نسبت به موارد ديگر شايع تر هستند. امروز مي خواهيم به بررسي اين کمبودهاي شايع و راه حل آن ها بپردازيم.


1- ويتامين D

اهميت ويتامين D خيلي بيشتر از داشتن استخوان هايي قوي است. در واقع تحقيقات نشان داده ويتامين D نقشي اساسي در عملکرد ايمني، مقاومت به انسولين و فشار خون دارد.

کمبود ويتامين D يکي از کمبودهاي شايع است، مخصوصا اگر در جايي زندگي کنيد که آب و هواي سردي دارد و يا زمان زيادي را بيرون و زير نور آفتاب نگذرانيد. برخي غذاها حاوي ويتامين D هستند، اما اگر کمبود ويتامين داشته باشيد مسلما بهتر است از مکمل هاي ويتامين D استفاده کنيد. تحقيقات نشان داده تاثير گذارترين نوع اين مکمل، ويتامين D3 است.


2- آهن

فقر آهن يکي از کمبودهاي قديمي است که هنوز هم بسياري گرفتار آن مي شوند. معمولا کودکان و خانم هاي باردار، بيشتر در خطر فقر آهن هستند. در واقع فقر آهن شايع ترين نوع کمبود در سراسر جهان است. آهن جهت ساخت هموگلوبين براي بدن ضروري است و هموگلوبين، در واقع همان چيزي است که خونتان را قرمز مي کند. مکمل هاي آهن ممکن است مشکل ساز شوند چون مي توانند باعث ناراحتي گوارشي و حالت تهوع شوند. اما اگر نوعي از مکمل، به نام آهن بيس گليسينات را استفاده کنيد مي توانيد مطمئن شويد مقدار مناسبي از آهن را جذب بدن مي کنيد.


3- منيزيم

منيزيم اخيرا توجه افراد بسياري را به خود جلب کرده و بي دليل نيز نيست. اين ماده معدني توسط صدها واکنش بيوشيميايي در بدن، مورد استفاده قرار مي گيرد و در سلامت قلب و رگ هاي خوني، مغز، استخوان ها، عضلات اسکلتي، ريه ها و پانکراس نقش ايفا مي کند. بسياري از افراد، اين ماده معدني آرامش بخش را براي کنترل استرس و سيستم گوارشي بدن استفاده مي کنند.


4- ويتامين هاي B

ويتامين هاي B انواع بسيار زيادي دارد، بنابراين شايد برايتان گيج کننده باشد که کدامشان بيشترين اهميت را دارد و يا بايد از چه ترکيبي استفاده کنيد. هر کدام از اين ويتامين ها متفاوت است اما همه آنها در کنار يکديگر، در بدن کار مي کنند تا از توليد انرژي و عملکرد عصبي حمايت کنند. استفاده از B کمپلکس مي تواند بسيار مناسب باشد چون حاوي هشت نوع ضروري از اين ويتامين ها است.


5- ويتامين K

بسياري از شما با اهميت ويتامين هايي مانند ويتامين C، D و حتي E آشنا هستيد اما در مورد ويتامين K چه مي دانيد؟ اگر شما هم مانند ديگران باشيد مطمئنا اطلاعات زيادي نداريد. اين ويتامين دست کم گرفته شده، براي همه چيز از کشش شرياني و تراکم مواد معدني استخوان گرفته تا سوخت و ساز اهميت دارد. استفاده از مکمل ويتامين K با کيفيت مي تواند نيازتان به تمام جنبه هاي اين ويتامين را پاسخ دهد.


6- امگا 3

جنگ بر سر چربي ها رسما به پايان رسيده. بسياري از دانشمندان و متخصصان تغذيه هر روز بيشتر به مزاياي چربي هاي فوق العاده موجود در روغن نارگيل، آجيل ها و دانه ها پي مي برند. اما از ميان تمام چربي هاي سالمي که بايد دريافت کنيد اسيدهاي چرب اشباع نشده امگا 3 از همه مهم تر است. از کيفيت بالاي امگا 3 که مي خريد حتما اطمينان حاصل کنيد.

سلامت نيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن