ذکر روزهای هفته تاریخ روز
آخرین اخبار
کد مطلب: 400333
چطور با سرماخوردگي مبارزه کنيد؟
با اين غذاها سرماخوردگي را ضربه فني کنيد
تاریخ انتشار : 1396/10/24 09:20:46
نمایش : 204
زمستان چيزهاي زيادي براي لذت بردن دارد اما چيزي بدتر از سرماخوردگي هم در اين فصل وجود ندارد! در اين مطلب به شما مي‌گوييم چطور با سرماخوردگي مبارزه کنيد، البته با تغذيه!
 برف زمستاني همان‌طور که تماشايش مي‌تواند خوشايند باشد، تبعاتي هم دارد. گاهي آن‌قدر سرد مي‌شود که ممکن است سرما بخوريد و مجبور شويد در خانه بمانيد و استراحت کنيد. هنگام سرماخوردگي، با اين غذاها مي‌توانيد کمک زيادي به بهبودي‌تان بکنيد.

سوپ مرغ

اينکه سوپ مرغ براي التيام سرماخوردگي مفيد است، نه تنها توصيه‌ي بيهوده‌اي نيست، بلکه خيلي هم درست است. وقتي بچه بوديم مادرمان يک کاسه سوپ مرغ برايمان مي‌آورد و وقتي خودش هم بچه بود مادرش همين کار را مي‌کرد. چرا؟ زيرا واقعاً مفيد است! سوپ مرغ، درماني قديمي است که پشتوانه‌ي علمي هم دارد. سوپ مرغ حاوي کارنوزين است؛ ماده‌اي که به سيستم ايمني‌تان در روزهاي بيماري کمک مي‌کند، مثلاً وقتي که علائم اوليه‌ي سرماخوردگي را مي‌بينيد، مي‌توانيد با سوپ مرغ اين علائم را تسکين دهيد، مانند گلودرد. سوپ مرغ التهاب را کم مي‌کند و يک شام عالي براي يک شب سرد زمستاني است.

سوپ سبزيجات

اهل گوشت نيستيد؟ ايرادي ندارد، سوپ سبزيجات هم مي‌تواند به جنگ سرماخوردگي‌تان برود. سوپ سبزيجات داراي مقدار قابل توجهي از مواد مغذي است که شما براي تسکين سرماخوردگي‌تان به آن‌ها نياز داريد. به سوپتان قارچ و سير هم اضافه کنيد؛ هر دوي اين‌ها سيستم ايمني‌تان را تقويت مي‌کنند.

موز

حالا بايد بيشتر ميوه بخوريد، و چه چيزي بهتر از موز؟! موز سرشار از پتاسيم است که ماده‌ي مغذي مهمي در زمان تب محسوب مي‌شود. هر چه بيشتر عرق کنيد، پتاسيم بيشتري از بدنتان دفع مي‌شود. پتاسيم بدنتان را با خوردن آووکادو هم مي‌توانيد تأمين کنيد. موز داراي ويتامين B6 هم هست که با عفونت مبارزه مي‌کند. اگر براي خوردن موز اشتها نداريد، آن را تکه تکه کرده و به يک کاسه شير اضافه کنيد.

سيب زميني شيرين

سيب زميني شيرين براي غلبه بر سرماخوردگي عالي است؛ زيرا منبع خوبي از ويتامين A است. با کمک ويتامين A مي‌توانيد از مخاط بدن و پوستتان، مانند مخاط سيستم گوارشي و درون بيني محافظت کنيد. چرا مهم است؟ چون اگر از پوستتان خوب مراقبت نکنيد، مي‌تواند زمينه‌ي مساعدي براي بيماري‌ها و باکتري‌ها باشد. بيني شما، يک ورودي کامل براي سرماي زمستاني است.

گوشت گوساله

گوشت گوساله منبع عالي روي است که ماده‌ي مغذي مهمي براي توليد سلول‌هاي سفيد خون است. سلول‌هاي سفيد خون يا همان گلبول‌هاي سفيد، سربازهاي بدن هستند که از آن دفاع مي‌کنند. اگر سطح روي بدنتان کم باشد، بسيار مستعد ابتلا به سرماخوردگي خواهيد بود. گوشت گوساله حاوي پروتئين نيز هست.

چاي سبز

وقتي دچار سرماخوردگي بدي شده‌ايد، چاي سبز مي‌تواند يکي از بهترين دوست‌هاي شما باشد زيرا سرشار از آنتي‌اکسيدان‌هايي است که سيستم ايمني‌تان را تقويت کرده و با سرماخوردگي مبارزه مي‌کنند. اگر علاقه‌اي به چاي سبز نداريد مي‌توانيد نوع طعم‌دار شده‌ي آن را انتخاب کنيد.

سير

خيلي‌ها عقيده دارند بايد به دنبال راهي براي مصرف بيشتر سير در تغذيه‌ي خود باشيم. توصيه‌ي کارشناسان سلامت اين است که حداقل يک بار در روز سير بخوريم. براي خيلي از افراد اين مقدار زيادي است اما سير علاوه بر طعم خوشايندي که به غذا مي‌دهد، سيستم ايمني را نيز تقويت مي‌کند و به همين دليل است که بايد راهي مناسب‌تر براي استفاده‌ي بيشتر از آن پيدا کنيم. سير مي‌تواند سموم را از بدن دفع کرده و ويروس‌ها و باکتري‌ها را نابود کند.

عسل

عسل طبيعي و خالص، خاصيت ضدعفوني‌کنندگي و ضدميکروبي دارد و مي‌تواند بسياري از آسيب‌ها را التيام بدهد. عسل مي‌تواند علائم سرماخوردگي را نيز تسکين بدهد، و سوزش گلويتان را که هميشه در روزهاي اوليه‌ي ورود ويروس به بدن دچارش مي‌شويد تسکين بدهد. عسل را به چايتان اضافه کنيد تا هر چه زودتر حالتان بهتر شود.

قارچ

قارچ در بسياري از درمان‌هاي گياهي وجود دارد چون توانايي بدن براي توليد سلول‌هاي سفيد را افزايش مي‌دهد. پس از آن‌ها غافل نشويد!

منبع:  تبيان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن